Lilja

PTSD behandling och resultat
Jag har äntligen hittat en bra och kompeten läkare, helt underbart
Samtidigt som man läser hur, inlagda patienter blir illa behandlade och närmast torterade då de har en diagnos och är väldigt köra i sina upplevelser, inte undra på att det finns så många illamående människor i Sverige.
Det smärtar mig att höra och se andra mäniskor i detta land som med vett och vilja sårar och trakasserar behövande sjuka och gamla samt barn i detta land..Så lågt och dåligt...och ointellegent..
 
Livet är en gåva och livets slutskede och framåtskridand kan man råka ut för oanade händelser som kan vända upp och ner på den starkaste mäniskan.
Många förkastar svenskar med dålig ekonomi, men det de inte tänker på att en sjukdom kan vädna allt drastiskt för den mest välbärgade mäniskan och leverne, vi sitter i samma båt alla här i Sverige och hjälps vi inte åt utan skadar varandra på detta sätt kapsejsar vi snabbt och läcker in vatten...
 
Min PTSD som jag befarade hade en obotlig diagnos visade sig vara behandlingsbar och med dessutom mycket goda resultat, nu är jag i slut skedeet och ska trimma och finputsa det sista som är behandlat, nackddelen är att man ska förändra ett invant traumatiserat beteende till ett normalt och socialt beteende.
PTSD har sina fördelar ganska mycket vilket många glömmer, varje sjukdom har en fördel men man focuserar sig oftast på det dåliga. Jag kan saker som ingen annan kan...Jag har tillspetsade och fins slipade beteende som man inte kan läsa sig till eller utbilda sig till, helt utom ordentkigt bra måste jag säga, men nu ska det som stör och förstör förändras...och det är bara spännande, läskigt och intressant....
 
Jag har sagt till min behandlande läkare och min psykolog att det är som en ryggsäck full med stenar lättar för varje steg jag tar frammåt och mitt gamla okontrollerande skräckbeteeende försvinner mer occh mer....sakta...sakta borta.....
 
Livet rör sig framåt mer spännande och trevligt.....luften vinden havet är så läkande och vad som det verkade vara ett vansinigt och galet beslut visar sig nu mer och mer vara ett vettigt och trevligt sådant...
 
Solen värmen har kommit samtidigt som livet sakta lunkar på....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress