Lilja

semester med hinder,,
Åhja vi vet alla hur det blir ibland. Semester förväntningarna är höga för att senare snubbla på ett hinder, som ska kryssas runt och ibland blir det bara bra.... Mitt hinder var tandvärk, som kom tidigt men så blev jag tvungen att hantera detta på bästa sätt, så allt fick ske lite lungt och stilla..
Men vad gjorde det..... Jag var så glad, skulle äntligen få tillbringa tid med min dotter efter dessa covi19 restriktioner. Vi skulle tälta och fiska, cykelsemestern var inställd pga omständigheterna men vi gjorde det bästa av det. Och jag hoppas hon njöt lika mycket som jag gjorde. Första tältplatsen vi körde dit näsan pekade och kom nästan rätt..mysigt, testning av nya utrustningen som var nya drag och nya prylar, efter mycket om och men krokade jag granen och sedan fick jag ut draget och vad händer,,där kom första fisken, en mört min mört så nice :) Dottern skrek att det var synvilla hur kunde man bara få fisk bara sådär ...jag njöt, ha ! mamma kan än ;) Min dotter tog sin första fisk där en liten abborre så söt,,,,Nemo blängde på hela cirkusen, och var lite bekymrad över fisk hanteringen, men sa inte mycket över de små fiskarna....men det där med att kasta saker i sjön som han inte skulle fiska upp det var en helt annan femma,,,,konstigt,,,han pratade och förklarade men inte fick han simma ut och rädda något...suck första dagen var till ända och vi skulle nu sova första natten Nu skulle också utrustningen testas,kupoltältet, den lilla blå jag har,nästan som ett tunneltält(är ut provad, det fattas fortfarande lite grejor (myggnät)men vi får köra efter gehör och efter erfarenhet, så nu har vi nästan greppat allt, vad som måste finnas och inte.....MYGGNÄT...REGNSKYDD oavsett... För tillfället är det mycket jobb med allt så, fler än 2 så ska förgård finnas, oavsett, för att sitta och slåss med mygg och annat där går gränsen...knott har fest på en så prickigt sjuk ser man ut efter ett tag..myggmedel hade vi hjälpte inte. myggljus inte det heller..Presening hjälpte nästan 100% men vi såg ut som miffon som tältade men vad gjorde det...inga knott....eller mygg i förtältet eller tältet... och regnet det öste ner på natten, men vi sov så gott......tills jag skulle kissa,,,,nja allt har sina dråpligheter, satte mig ner som tjejer gör,,vad händer!! får sendrag i benet får sluta kissa kastar mig bakåt i gräset och får häva sendraget så mycket som går...för att senare får kliva i badet och tvätta av mig innan lägg gåendet kan fortsättas...det var tur för mig att ingen såg eller filmade detta det måste sett kul ut men...någon gång ska det vara den första för allt... Vi vaknade upp till strålande solsken och fågelkvitter, helt underbart,,,,och blir biten, jag står på europavägen för skoggsmyror inte långt från vårat tält, vi hade tur men detta var inte bra,,,,så jag fixade cyklarna steppade som en galning och skyndade mig bli klar var det inte mygg så bet myrrorna. vi skulle behöva flytta tältet så här nära dessa ättriga småkryp ville jag inte vara....Så vi drog iväg cyklat och cykelkärra, mot fler nya trevliga sjöar,,,Så till grannsjön, där fick vi en mört och en gädda, så nlce, vi var stressade högljudda och mindre stressad blev inte Nemo midda,,hans mattar var ju överlyckliga det hörde han ju och kände på stämningen,,,,,han skulle va med, och äta upp honom,.
Till Nemos stora besvikelse åkte gäddan tillbaka i sjön, så han kastar sig ut och försökte rädda situationen, som tur var hittade han inte fisken, alldeles för grumligt.
vi cyklade vidare och där dök den upp, sandstrand badbart, ,så flytten blev inte så svår...snabbt och lätt var vi över på andra stranden,,och så nice..hjortron, fast inte mogna, och fisk :) fisk fick vi igen 1 gädda till 7 mörtar och dottern var förtvivlad, får jag en större fisk får jag spader sa hon,,,,så vi var där tills de förbaskade knotten började festa, bara att ge sig och sova sista natten utomhus på ett tag...Så kom regnet och det kom mycket vi han rafsa ihop allt på en gång Nemo gav upp sova i bilen inga fel alls...han snarkade in under hela flytten från skogen sen var det bara att åka hem.......en lyckad anpassning och trevlig stund med dottern det gör jag gärna om igen......
Ha det gott alla och njut av livet på alla konstiga sätt man kan..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress