Lilja

Livet små egenheter som får en att lee
Jag älskar att se människor glada och lyckliga, en egenskap jag fått sedan mitt liv var lite annorlunda. Inte annorlunda med missbruk men mycket annorlunda med annat, tragiskt. Det gav mig mitt yrke, lära människor att le må bra och gilla läget. Att vara missnöjd det suger energi så mycket. Jag besöker vårdboenden med katter, enkelt eller hur, de är överallt och de mår så bra våra gamla. Inget gör de något alls. De klättrar busar och spinner, och de ler så de gamla, de är så överlyckliga då de saknar sina egna djur. Jag har frågat några boenden och de tycker det är en uppskattad tillvaro med katterna.... Ja det är en em som vi är där och hälsar på sen är det inte mycket mer. Katterna byts av och de anpassas lite mer. Jag ler ganska mycket och njuter av det mesta hemma, vinden är kanon, mina choklad cherry tomater underbara söta goa så nice....coktailtomater äter jag varje morgon oi trädgården persiljan finns det något bättre...sallad mums bifftomaterna väntar jag på att de ska mogna, jordgubbarna missade jag, 1 jordgubbe inte mycket till skörd... nja idag blir det en tuffare dag ska skruva klart Forden Ida behöver den nu, hon behöver det mesta har jag märkt och jag känner för att flytta hemifrån, vilket jag pratat med hyresvärden om, för flytta kommer jag att göra på ett eller annat sätt,till mitt eget boende på något sätt.... Jag har bara ett problem, JAG ÄSLKAR SKÅNE HAVET OCH SALTVATTNET, helt underbart. Det blåser så, underbart varje pust gör mig glad och lycklig.....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress