Lilja

9 Veckors schäfer intar sin roll i flocken
 
 
 
Storebror Nemo
 
Som Nemo gör ska jag också göra tycker Kava, suck alla roliga hyss är inte skojiga så nu får vi revidera lite. Äta pinne eller tugga på dem är inte godkänt, men det såg väldigt kul ut. Så innan vi plockade bort denne så tog vi ett kort. Så vi inte får skäll av handledaren som jag ofta får bara jag öppnar munnen, men detta är min blogg och där finns inte den okummunicerbara handledaren, Jag har skaffat mig en egen, min erfarna duktiga hund kompis och hennes dotter som är vetrinär, hon hjälper om jag behöver fråga så jag har någon att fråga om jag tvekar på något..i hennes uppfostran...Min dotter undrar nog många, det är klart att jag frågar henne, men hon kan inte vara någon jourhavande handledare hela tiden...
 
 
O
Obs lånade bilder på de målade tjejerna vem som tagit dessa syns på fotona
 
Kava (schäfern)fungerar lite som Nemos(Amstaff mix) förlängda arm, men som även en storebror kan säga  till ibland. Men som en riktig storebror så skickar man med lillasystern,så slipper man den tråkiga uppmärksamheten när man kliver över gränserna.
 
 
 
 
 
Nemo älskar havet och Kava tittar på, studerar varje rörelse så hon kan härma och ta efter...
 
Kava (schäfern) skiljer sig mycket från Nemo(amstaffern) i många avseenden, hon kommer bli vassare, kommer kunna bitas ordentligt om det behövs, Nemo(amstaffern) är bithämmad vad vi vet, men man vet aldrig dessa hundar kallas ju även för "Nanny Dogs" och det märks, han värnar om flocken mycket..Så hotar någon någon ur flocken så kan det bli så att han ändrar beteende..
 
 
 
Dajm (rödkatt blandat med siamesblandning) är en mycket egen herre, han tror att han är hund. Försvarar flocken mot inkräktare dvs andra katter djur som inte finns i flocken, så nu har han antagit en beskyddande roll till Kava som han nog förstått är behov av det..Så man får passa honom lite på promenaderna då han följer med och intar en fientlig ställning ibland..Så blir det mycket omkring så blir det koppel på..
 
Katterna vet sin plats förutom (Bengalmixen) Taggen, hon hugger gärna och är inte rädd för att ta en fight med någon, men är Krållis bebis så hon bestämmer och min katt så hon tyr sig till mig
 
Men till sist är det som Krållis bestämmer, och behöver hon så hämtar hon Nemo vilket alla andra också gör..
 
Jag älskar mina djur de livar upp hemma hos oss oavsett om de framkallar flygande matskålar, katter, lamper gardiner eller vad. Man bestämmer hur man vill ha sitt hem och jag har trän i mitt, samt inte så himla fina möbler. De är utbyttbara...Mattorna måse vara lätt tvättade, ättikssprit och vinäger är något som alltid finns hemma.
 
Nehe nu är rasten snart slut och jag ska fixa till en massa samt laga mat, ska snart börja jobba..
 
Ha det bra alla trevliga människor och glad midsommar på Er alla...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress