Lilja

Havet friskvård och mina tavlor
 
 
Havet
 
Vilken underbar plats, jag älskar vågorna havet och färgen
Den grönblåa färgen får mig att njuta enormt mycket samt det skvalpar så himla skönt.
Med min åldersförändring så har jag fått andra intressen, havet som lockade så när jag var ung försvann
från mig när jag var i puberteten. Hormoner och annat som spökade gjorde att jag tappade lusten så enormt mycket. Nu är det tillbaka så mycket havet, badet ja så skönt. Jag pratade med några vinterbadare som alltid doppar si en gång om dagen, hon berättade att det var kallt men underbart när man kom upp. Kroppen liksom skjuter till endorfiner som gör att hela systemet får en kick och startar om igen.
Hennes förskylningar var nästan borta, och hon var förvånad själv över detta fenomen..Ja varför inte en kick start i systemet, man kan ju prova...
Det finns fina bastuklubbar här och de är enormt sköna, bastu bad och havet, funderar starkt på att gå med..
 
 
Jag har nu i 3 dagar gått ner för att bada hunden i havet så han får röra benen lite och träna sina muskler,, och varje ggr så badar jag själv det är så himla skönt. Med kläderna på, skjorts och en tshirt, ingen bryr sig här så mycket. Det är fördelen med Skåne man är liksom friare med galna ideer, jag trodde jag var så avvikande i mellansverige men har känts som jag kommit hem, havet har haft en betydande roll i hela min uppväxt och har en mycket stark roll nu också, jag behöver min dos. Friheten med Danmark så nära är helt enormt. Man kan bara ta båten över festa javisst hur mycket du vill..Men det är inte där jag har mitt sug, badet havet och färgerna fridluftslivet här är enormt trevligt.
 
Jag har gått promenader med min hund och hamnar på helt nya platser hela tiden spännande nya tankar nya djurarter och nya växter..Det finns så mycket man kan lära och njuta av, jag utvecklar min meditiala förmåga här också lite mer, den verkar vilja sakta krypa mer och mer fram ju äldre jag blir.
 
 
Lugnet jag får här verkar stimulera tankarna mer och jag kan focusera mig mera på  olika saker. Det jag tyckte var så underligt i mellansverige har en helt annan betydelse här och det som är underligt i mellansverige är normalt här..Märkligt
 
Jag var till en spåtant en gång som påstod att jag hade mina tidigare liv på sjön så,,kan det stämma? Jag är lite skeptisk, men man vet ju inte..Livet är ett mysterium och är så spännande hela tiden..
 
Jag dras till vattnet här älskar alla vattensporter och våra djur, mitt jobb och mitt liv..
Det fattas fortfarande lite en man, som är lika tokig som jag som älskar färger form och havet naturen och djuren, tycker om ett gott vin men älskar wiskey mycket mer....
 
 
Ja livet är spännande vad ska bli härnäst???
 
 
 
Egentligen ska jag vara förkrossad, men jag an inte låta bli att vara lycklig, jobbet är dåligt betalt och drar energi men det fungerar så bra ialla fall...
 
Jag har aldrig haft så mycket att göra så mycket uppbackning osv och så lite ensam, vilket jag älskar men behöver tiden ialla fall för medition och mäniskorna omkring mig..
 
Det har uppstått ett nytt fenomen, jag älskar att utforska nya ställen själv med hunden utan sällskap, jag träffar så mycket trevliga mäniskor med så mycket att säga så jag vill lyssna höra och njuta av deras personlighet och deras tankar vilket många varken har tid eller förståelse för..
 
Jag råkade ut för en hemskt underlig sak idag, konektade med en rullstolskille så mycket idag och var helt på det klara med vad han ville och hur han fungerade på typ 2 minuter, läskigt trevligt och spännande.
Huvudet på killen var bra men kroppen var lite i felfunktions stadiet...
 
Ne jag skulle ju bara lite på datorn sen sova, nu traskar dagen iväg för mig till något annat ställe och jag hinner inte med igen, dax och sova och ha det alla glada mäniskor....
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress